keskiviikko 3. syyskuuta 2014

Koulu

Mun koulu on CNE High school. Siellä on noin 300 oppilasta, mikä on täällä tosi vähän. Koulurakennus ei siis oo mikään valtava ja se helpottaa mun kulkemista siellä.
Mä oon junior eli high schoolissa mun "alapuolella" on kaks luokkaa ja "yläpuolella" yksi.
Koulussa on kauheesti pieniä sääntöjä ja koulunkäynti on muutenkin tiukempaa, mutta aineet ei oo sen helpompia tai vaikeempia kuin Suomessakaan.
Kännykkä ei saa olla näkyvillä, tunneilla ei saa puhua, koulurakennuksesta ei saa lähteä kesken päivän, vessaan mennään vaan, jos opettajalta saa "passin", luokan vaihtamiseen on aikaa vaan pari minuuttia jne. Nää ei tietenkään päde kaikkiin kouluihin täällä, mutta mun koulussa kyllä.
Aineina mulla on nyt lifetime fitness (pojat pelaa jotain ja tytöt kattoo vierestä), psykologia, matikka, ympäristötieteet (rakennetaan koko vuosi jotain luontopolkua metsään), kuvis ja enkku. Joka päivä samat aineet ja lukujärjestys muuttuu toisen kerran sitten joskus. Kouluun lähden 7 ja se alkaa noin 7.20. Kotiin päästään ennen kolmea ja sen jälkeen käyn kotona vaihtamassa vaatteet, syön ja lähden harkkoihin tai peliin.
Läksyjä tulee jonkun verran ja yllättävää kyllä... eniten tulee kuviksesta! Se on stressaavaa, koska ei aina huvittas piirrellä. Useesti on jotain pieniä testejä ja läksyt palautetaan yleensä opettajalle.
Tää perhe menee tosi aikasin nukkumaan eli joskus kasin maissa. Ei haittaa mua, sillä herätys on aina ennen kuutta. Yleensä oon koneella ysiin tai kymppiin asti ja sit rupeen nukkumaan itekkin.
Teen aina iltaisin mun lounaan kouluun, koska en haluu maksaa siitä ja on kivempi, kun saa ite päättää ruokansa.
Tiistaisin mulla on 7.00 Rotary kokous. Se tarkottaa sitä, että multaa jää fitness välistä (jes). Se on niin turha tunti!  Oon ainoo vaihtari meijän kokouksissa ja joudun aina seisomaan ja kertomaan, mitä oon viikon aikana tehnyt. Toisaalta se on ihan mukavaakin. Sieltä sais myös aamupalaa, mutta se ei vaan näytä kauheen houluttelevalta, joten syön mielummin kotona.
Viime tiistaina, kun mom heitti mut kouluun kokouksen jälkeen, mun piti painaa ovessa olevaa nappulaa ja sieltä kuului: "come in" ja mä kuulin, että "Good morning". Siinä sitten se ääni hoki, että tuu sisään ja mä hoin hyvää huomenta vaikka kuinka kauan ennen kuin sain selvää! Nolona astelin sitten sisälle kouluun...
Untitled
Mun koulu näkyy mun ikkunasta :)

6 kommenttia:

  1. Aloin seuraa sun blogia, ihanaa vuotta sulle! :-) Ja jos haluat nii käy katsoo mun blogi, oon ite Oregonis vaihos!

    VastaaPoista
  2. Siis toi koulu on noin lähellä! Mites futis on menny? Ootko saanu uusia kavereita ja ootko viimein päässy soppaileen? T. Iskä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu siinähän se tönöttää:D ja futis mennyt hyvin! 3 peliä ollut ja kaikki voitettu. Eilisessä pelissä en oikeen saanut pelata, koska mun harkat on menny vähän huonosti. En oo saanu vielä kavereita ja joo kävästiin nopeesti sunnuntaina ostamassa mulle muutama paita :)

      Poista
  3. Haha toi "come in" juttu xD kuulostaa tyyppilliselt Olivia/Rouf sähläykselt :D

    VastaaPoista